pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.
Wycena szkolenia BHP
Posiadanie ważnego okresowego szkolenia BHP jest obowiązkiem wynikającym z przepisów zawartych w Kodeksie pracy. W interesie każdego pracodawcy jest dbanie o to, żeby jego pracownicy posiadali ważne szkolenie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ponieważ za jego brak mogą grozić pracodawcy różne konsekwencje. Pracodawca musi więc liczyć się z kosztem zapewnienia pracownikom odpowiednich kursów BHP. Koszt szkolenia BHP zależy od kilku czynników, więc często żeby poznać konkretną wycenę trzeba skontaktować się z firmą zajmującą się przeprowadzaniem takich szkoleń. Cena przeprowadzania szkolenia BHP jest zależna przede wszystkim od rodzaju kursu, ponieważ poszczególne rodzaje kursu różnią się od siebie długością trwania i ilością materiału. Innym czynnikiem mającym wpływ na całkowity koszt szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy jest liczba uczestników kursu. Sama forma prowadzenia szkolenia, czyli albo w sposób tradycyjny, albo za pomocą platformy internetowej, ma znaczenie przy wycenie takiej usługi.
Dodatkowo firmy oferujące takie usługi mogą
Szkolenia bhp to temat, który jest niezwykle istotny z punktu widzenia każdego pracownika. O tym jak ważne jest przestrzeganie zasad bhp przekonujemy się zazwyczaj zawsze wtedy, kiedy dochodzi do niebezpiecznych sytuacji w miejscu pracy. W jaki sposób można ich uniknąć? Najlepszym z nich będzie oczywiście zapewnienie pracownikom dostępu do wysokiej jakości kursów. Szkolenia bhp poruszają bowiem szereg zagadnień, dzięki którym można uniknąć w miejscu pracy wielu niebezpieczeństw. No dobrze, ale co z kosztami? Otóż co ciekawe tego typu szkolenia wcale nie muszą kosztować, aż tak wiele. Dodatkowo firmy oferujące takie usługi, mogą również wprowadzić do firmy tak zwany outsourcing bhp. W praktyce to rozwiązanie polega na tym, że wszelkie kwestie związane z obsługą bezpieczeństwa i higieny pracy w danej firmie przejmuje na siebie podmiot zewnętrzny. Trzeba przyznać, że jest to niezwykle wygodne rozwiązanie. Dzięki niemu pracodawca znacząco obniża koszty, które inaczej musiałby ponieść ze względu na zaangażowanie osobnego specjalisty w swoim zespole.
Bezpieczeństwo w miejscu pracy podczas jej
Bezpieczeństwo w miejscu pracy podczas jej wykonywania powinno stanowić kluczowy punkt w słowniku każdego przedsiębiorcy. Pracownik doceniony i z poczuciem bezpieczeństwa podczas wykonywania swojej pracy to osoba, na której można polegać, sumiennie wykonująca swoją pracę oraz dbająca o atmosferę wśród innych pracowników. Co zrobić, aby posiadać w swojej firmie tylko takich pracowników?
Szkolić! Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą i zatrudniasz ludzi, musisz zrozumieć fakt, że wyszkolony pracownik warty jest każdych pieniędzy, ponieważ jest w stanie wygenerować duże większe zyski dla twojej firmy. Inwestuj a to się opłaci.
Może się wydawać, że strefa bezpieczeństwa i bhp pracy, z pozoru, nie mają wielkiego wpływu na produktywność i efektywność twoich pracowników. Nic bardziej mylnego. Badania pokazują, że pracownicy, którzy czują się bezpiecznie potrafić być wydajniejsi nawet o 25%.
Dbaj o swoją załogę i organizuj szkolenia bhp sam lub skorzystaj z opcji jaką jest outsourcing bhp, czyli zatrudnij profesjonalistę!